Terugreis

2 juni 2022 - Doetinchem, Nederland

Tjonge tjonge dat was me nog eens een terugreis.

Heb je je net voorbereid om afscheid te nemen en je net in de warme spijkerbroek gehezen ,je kijkt toch nog even of er iets op je mail staat en je ziet vertraging van 20.35 tot 00.50 dat zijn meer dan 4 uur.Willem heeft alles nagekeken en we merkten dat het vliegtuig vanuit Amsterdam met bijna 5 uur vertraging vertrokken was. Dus hebben we taxi Gede gebeld en gevraagd om om 18.00 uur te komen.Iedereen weer vertrokken, spijkerbroek uit en proberen een dutje te doen.Om 17.00 was ik weer reisklaar en Willem was er om mij uit te zwaaien. Taxidriver was Gede ,oude bekende deze vakantie.  Hij was erg blij dat hij een ritje naar de luchthaven kon maken. Hij krijgt zijn verdiensten uit dolfijntochtjes met zijn boot en taxiritjes Helaas ook voor hem al  2jaar geen toeristen geen inkomen

Even voor 6en zijn we vertrokken.Het was erg druk op de weg Tegen 7uur waren we  Singaraja voorbij.Het bleef druk.Hebben gezellig over veel dingetjes met elkaar gesproken. De tijd vloog om en om 21.15 stond ik al met mijn bagage op de luchthaven.Heb Gede  beloofd dat als ik terug kom dat hij weer mijn chauffeur mag zijn en dat ik een keer met hem meega dolfijnen kijken

Op de luchthaven moest ik een brede gang naar boven lopen loopband was kapot.In de grote hal even gevraagd en toen 2 min gewacht om mijn bagage te laten scannen .Op naar B 6 tot 12 om in te checken Tot nu gaat alles van een leien dakje.

Net als in Nederland iemand aangesproken en ik kon doorlopen naar het loket bijzondere zaken en hup ik was ingecheckt, bagage weg en zat ik in een rolstoel. 5min wachten en daar kwam al een dame om mij naar de gate te brengen.Ze hielp bij bij alles.Handbagage controle pascontrole en een heel eind naar gate 5 Daar kreeg ik een box met eten en water en ik ik kon kiezen blijven zitten in de rolstoel of op een stoel Om 22.00 uur zat ik al bij gate 5.De dame kon doorgaan met haar werk uitdelen van de eetboxen. Waren erg eenvoudig :rijst groenten en stukje hete kip gelukkig geen vis met een flesje water en een reep crispy chocola

Mensen kwamen in groepjes bij de gate en er waren mensen die de mail niet gelezen hadden en er al lang zaten.Ik heb een paar jaar geleden een keer een mailtje gehad of ik een upgrade wilde die had ik gemist dus controleer net voor vertrek je mail.

Om 00.30 werd ik samen met een andere dame via een andere route en lift naar het vliegtuig gebracht Als eerste aan boord.Heerlijk wat een service.Had wel een ander stoel nr 17d i.p.v.59d zat nu voorin.We hadden een ander vliegtuig i.p.v.300 vlogen we met een kleiner toestel de 200 konden 100 mensen minder in.Had dus geluk dat ik mee kon

De vlucht naar Singapore vertrok zeker 20 min te laat en zou 2 uur en nog wat duren We kregen ook nog wat te eten.Dat was 1 warm broodje met pasta met groenten(niet te vinden) en een likje rode saus smakeloos geheel en verder koolsalade en een pudding dus niets bijzonders en heb niet veel gegeten alleen brood en sla.

Op de luchthaven Singapore moet je met heel je hebben en houden eruit.Wel in een rolstoel want anders mis ik de snelle instap. De hulp vroeg aan mij of ik water bij me had Nee dus maar helaas ik had thuis een klein flesje boven in mijn handbagage gedaan en ik dacht dat ze dat in Denpasser eruit hadden gehaald want het zat niet meer boven in Nee het was gezakt naar helemaal beneden dat was dus niet zo handig .Maar goed verder ging alles weer goed Weer als 1ste aan boord en werd weer netjes naar mijn plaats gebracht.Kwam weer naast dezelfde mevrouw te zitten en deze reis, nadat we eerst gegeten en geslapen hadden,gezellig met haar gesproken.Heb zelfs een paar uur geslapen

Even over het eten.Rond 4 uur zijn we vertrokken en kregen een ontbijt.Kon kiezen tussen hartig of zoet. Zag dat hartig bestond uit rijst,omelet,worstje en witte bonen daar had ik geen zin in dus bestelde zoet wat kreeg ik chocolade cake klein bakje plain yoghurt en warempel warme appelcompot dus geen brood met jam of kaas dus alleen maar de yoghurt zonder suiker gegeten slaappil genomen en ben gaan slapen.Na 5uur was ik weer een beetje bij mijn positieven.

De volgende maaltijd 2uur voorlanding bestond weer uit pasta( penne) met ?groentes met likje tomatensaus  smakeloos met waterige sla en pudding.Hier heb ik niets gegeten

Toen men bij me kwam om de begeleiding te bespreking heb ik mijn ongenoegen verteld. Hij zei dat het niet normaal was 2keer dezelfde maaltijd maar dat ze zijn overgestapt op geen vlees dus mensen neem wat toast smeerkaas en jam mee op zo’n reis.

We waren met 4personen voor begeleiding en omdat de vlucht vertraagd was waren er weinig mensen slechts 1.Ben aan de arm van een stewardess het vliegtuig uitgewandeld tot aan het einde waar een karretje op ons zou wachten .Buiten de gate stond de voltallige bemanning nee niet voor mij maar de kapitein deed een peptalk iedereen kreeg een eigen bedankje leuk om te horen oja ik kreeg van diezelfde man een cadeautje een pasje met jawel een huisje van Bols leuke he

Er was geen karretje dus even wachten en met 3rolstoelen en 2 begeleiders op naar de uitgang Voelde me wel een beetje bezwaard maar had ook geen zin om het hele stuk te lopen

Alles ging snel want je krijgt overal voorrang Bij de band lag mijn koffer al rond te gaan Hoezo druk op Schiphol Werd netjes op de aankomsthal afgeleverd waar Bernadette en Ton mij stonden op te wachten Binnen 1 uur na landing was ik door alles heen en liepen we richting auto

Wel een heel avontuur maar dat had niets met Schipholdrukte te maken

Iedereen bedankt voor het volgen van mijn belevenissen en ik hoop volgend jaar weer naar Bali te gaan Dat wordt echt in het regenseizoen .Goede zomer gewenst

1. Tom:
    2 juni 2022
    Welkom thuis
  2. Esther Slegter:
    2 juni 2022
    Fijne thuiskomst.
    En succes met de nieuwe keuken!!🥰
  3. Diny:
    3 juni 2022
    Fijn dat je weer thuis bent, nu nog even uitrusten