Move out en move in

12 mei 2022 - Lovina, Indonesië

Werd vanmorgen wakker en heb alles nog eens in gedachten doorgenomen qua huisje Siri. Het is eigenlijk een leuk huisje maar geen trap,  vochtig overal,dicht bij rijstvelden(veel muggen) en nu ook de toilet kapot. Gisteravond was het niet mogelijk om buiten te zitten omdat er in de patio helemaal geen wind was en er ook geen fan aanwezig was.. Om 9 uur was Putu er nog niet.Werd opeens heel moe en verdrietig.

Heb Willem op gebeld en gevraagd of het aanbod om in 2Brook te komen nog gold.Ja hoor hij kon mij om 10 uur ophalen.Uiteindelijk was het taxi Gede er om 11 uur.

Putu geappt maar die zat nog in het zuiden om een trapje te kopen. Hem verteld dat ik uit ging checken om 11uur en dat ik vrijdagmorgen  11 uur nog even kwam om de sleutels terug te brengen en afscheid te komen nemen. Hij kan er toch ook niets aan doen. Werkt ook in opdracht.

Jelle geappt om te zeggen dat ik Siri ga verlaten vandaag en dat ik verwachtte toch van de betaalde som wat terug te krijgen. In de loop van de dag appte hij mij dat hij het jammer vond dat het huisje niet zo beviel en dat een bedrag zou terugstorten.

Gede was er om precies 11uur en heeft mijn spulletjes ingeladen.Nadat  ik alles had afgesloten ben ik achter hem aangereden op de scooter.Bij 2Brook aangekomen stond Ari ons op te wachten en ik werd met een knuffel onthaald.Ze had ook een hele kleine ceremonie om Papa Ton welkom te heten zodat hij zich weer thuis ging voelen: ik voelde me er meteen thuis.Toen Ari en Gede beiden weg waren heb ik alles een plekje gegeven en ben als eerste 15 min gaan zwemmen. Wat een luxe nu he.Daarna heerlijk een uurtje gelezen. Ondertussen was het 12.30 geworden en een kop soep warm gemaakt. Lekkere zelfgemaakte champignon soep met kip en lente-ui en een boterham met Goudse kaas. Lekker gegeten

Om 13.45 ben ik richting Marijke geturfd Precies op tijd 14.00 stond ik bij Marijke  voor het hek in Jalan Tulip. Er werd  door 2bekende mensen open gedaan housekeepster Nuhr en tuinman Kadek  beiden ken ik nog van de eerste jaren en zij wisten beiden dat Ton er niet meer bij was. Van Marijke kreeg ik een lekkere cappuccino.Vertelde dat ik weer overgehuisd was naar Kaliasem en ook de reden. Groot gelijk vond ze.

Het eigenlijke doel van deze middag was het bezoek aan Steppinstones. Zal hier een apart item aan wijden omdat misschien een volgend goede doel zou kunnen worden.Ook de kinderboeken voor Coba Bacca en het waterproject blijven aandacht vragen.

Terug was het al bijna17.00 geworden Tyco de hond van Marijke moest uitgelaten worden en daar ben  ik  samen met Marijke mee gaan wandeling langs het strand.Veel huizen staan leeg, zijn verkocht of worden opgeknapt.Leuke wandeling.Terug in de Tulip kreeg ik bericht van Jelle dat hij een deel van mijn geld had teruggestort fijn is dat.

Na een borreltje heeft Wim voor ons Patat met gehaktbal en warme paprikamix gemaakt lekker was dat.Na nog een bak koffie ben ik naar huis geturfd.Het was ondertussen al lang na 8ten en dus pikke donker. De terugweg is niet moeilijk en het was niet moeilijk was zo thuis en alles maar meteen op slot gedaan.

Heb voor het slapengaan nog een lekkere duik in het zwembad gemaakt.Wat fijn Ik ga morgen met steppinstones aan de slag

1. Ans en Harrie van Gaalen:
    12 mei 2022
    Leuk om je verhalen te lezen Thea.
    Fijn dat je nu beter op je plek bent in dit huisje en dat je nu een beetje kunt genieten met bekende mensen in de buurt.
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal.
    Liefs van ons 2
  2. Diny:
    12 mei 2022
    Klink allemaal bekend. Nog veel plezier
  3. Suzan:
    13 mei 2022
    Verstandige keuze Fijn om te horen dat je nu relax in 2Brook zit. Kun je genieten van al het goede daar. Heeeeerlijk groetekxxxs
  4. Esther Slegter:
    13 mei 2022
    Fijn dat je nu in 2Brook zit Thea.
    Aan de foto's te zien een heerlijke plek.
    Waar je ,zo te lezen, veel waardevolle mensen om je heen hebt!! Fijn voor je!
    X