Terug naar Bali

7 mei 2022 - Lovina, Indonesië

Hallo Allemaal,

Ben op Bali gearriveerd.

Voor de mensen die het nog niet weten Ton is op 15febr. overleden. Het was een moeilijke tijd van veel organiseren waarbij ik veel hulp heb gehad van de familie en vrienden. We hebben er vrede mee.Hij heeft geen pijn gehad, is thuis overleden en was nog aanspreekbaar tot de laatste minuten: een hartstilstand werd hem fataal.

Nadat het regelwerk gedaan was, wilde ik wat rust voor mezelf .Heb een reis naar Bali geboekt waar ik tot 31mei zal blijven.

De reis is begonnen op 4mei: door neef Wim om 15.30 afgezet op het treinstation in Arnhem .Daar de rechtstreekse trein naar Schiphol genomen; was rustig.             Had me wel op 1ste klas getrakteerd.                               Op Schiphol aangekomen (17.00)was het even zoeken maar  ik was snel bij de klm balies. Ewoud gaf me de tip: spreek een klm medewerkster aan en zeg dat je begeleiding nodig hebt .Dat heb ik gedaan en kon toen meteen bij een speciale balie inchecken. Niets rijen, lekker snel. Gewicht was goed 22,4kg aan ruimbagage. Op mijn verzoek de handbagage gewogen; die was 12,1

Toen zelf naar de balie voor begeleiding gelopen. Hier moest ik op mijn beurt wachten. Veel mensen(14) hadden zich  ingeschreven.Ik moest tot 18.45 wachten tot er mij iemand kwam halen.

Een aardig meisje heeft mij Schiphol laten zien .d.w.z. ze moest erg ver en dan weer terug lopen terwijl ik lekker gereden werd i.v.m. carona in een rolstoel .Ze bracht mij door alle controles heen en dat waren er 5 :dat ging snel, wachten was er niet bij. Ik hoefde niets te kopen en heb gevraagd of ze mij bij de gate kon afzetten Daar heb ik de tijd al lezende doorgebracht. Het was ondertussen 19.00 geworden. Om 19.45 werd er omgeroepen dat er 1 min. Stilte gehouden zou worden vanwege 4 mei. De hele hal was zo goed als leeg toen om 19.55 de trompot werd geblazen Dat was heel mooi en iedereen ging staan en bleef staaan voor de 1 min stilte ook in de grote hal stond bijna iedereen stil Mooi om mee te maken.

Om 20.15 begon men met “inladen” Wat een mensen zouden er meegaan.Het hele vliegtuig zat vol.Als je begeleiding hebt dan mag je als eerste dus geen drukte voor je en gemakkelijk je bagage kwijt. Bleek dat er meer mensen die begeleiding hadden achterin zaten. Helaas toen iedereen zat kwam de mededeling dat onze bagage nu pas ingeladen werd.Dat zou een vertraging van 1uur opleveren. Het werd iets minder en ze gingen iets hoger vliegen We landen daardoor 1/2uur later in Singapore.

Aan boord kregen we eerst een flesje water en daarna een maaltijd. Ik koos voor pasta en alles was smakelijk. Vrij snel daarna ging het licht uit voor 6uur.Veel geslapen heb ik niet maar lekker rustig gezeten,gelezen,spelletjes gespeeld en film gekeken.Rond 4 uur gingen de lampen weer aan.We kregen weer een flesje water en wat te eten. Was lekker met yoghurt en fruit. Ook lekker een bakje koffie.De hele weg wel mondkapjes op.

In Singapore besloot ik om niet in een rolstoel plaats te nemen.Dat bleek een foute beslissing.We moesten meteen weer in de rij gaan staan voor bagage check in. Doordat ik leek dat ik geen begeleiding had zou ik in de grote lange rij terecht komen.Heb toen vraagt aan een echtpaar of ik bij hun mocht aansluiten. Geweldig weer overal door heen en na 30 min ging het alweer richting vliegtuig.

Ja ze noemen het een directe vlucht maar je moet er in Singapore met heel je hebben en houden aan handbagage er uit en dan er weer in en op dezelfde plek. De maaltijd van dit traject vond ik niet lekker heb weinig gegeten. Na 3uur landen we op Bali. Ook hier stond weer een rolstoel klaar.Alle handelingen en veiligheidscontroles werden met voorrang afgehandeld. Geweldig mijn begeleidster nam zelfs de bagage voor me van de band.De bagage liet erg lang op zich wachten. De taxichauffeur stond nog op mijn te wachten met een bordje met mijn naam er op. Bij de taxi heb ik afscheid van mijn begeleidster genomen geweldig zo’n service.  De taxi bracht me in 10 min naar het hotel.Beiden had ik via internet in Nederland al geregeld. Kreeg een hele nette kamer en ik ben eigenlijk meteen het bed in gerold met een slaaptablet. Om 6 uur werd ik 1ste keer wakker maar heb toch tot 9.30 verder kunnen slapen. Om 11uur wordt ik opgehaald dat wordt mijn volgende verhaal.

1. Suzan:
    7 mei 2022
    Fijn om te horen dat alles redelijk goed is gegaan.
    Nu heeeerlijk relax en uitrusten van de reis
    Groetekxxxs
  2. Dini Winters-Schils:
    7 mei 2022
    Goed om jouw verhaal te lezen. Morgen voor jou een speciale dag. Alle goeds voor de verdere reis met mooie herinneringen
  3. Mia:
    7 mei 2022
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad, de verhalen over Schiphol deze ons anders vermoeden. Fijne tijd en ben benieuwd naar het vervolg!!!
  4. Mariska Intven:
    7 mei 2022
    Fijn dat je een goede reis gehad hebt, geniet van je rust! Gecondoleerd met het verlies van Ton. Ik wens je het beste voor deze reis! Geniet van het mooie land en de rust.
  5. Trijnie Krikke:
    7 mei 2022
    Fijn dat de reis goed verlopen is, nog een hele fijne tijd. Groetjes Roelof en Trijnie.
  6. Ite.:
    7 mei 2022
    Fijn dat de reis zo goed is verlopen. Geniet van je tijd op Bali! Genoeg tijd om in alle rust de afgelopen tijd rustig te overdenken. Groetjes, Ite en Conny
  7. Oom frits en tante Gien:
    7 mei 2022
    Fijn dat de Reis voorspoedig ging.
    Dikke knuffel van ons
  8. Emiel en Gerrie:
    7 mei 2022
    Beste Thea, wat goed om weer van je te horen en triest te vernemen dat Ton is overleden. Gecondoleerd met dit verlies. Wij hebben mooie herinneringen aan het samen optrekken met jullie. We hopen dat je op Bali tot rust komt en veel mooie herinneringen kunt delen met jullie vrienden daar. Lieve groet van ons.
  9. Erna cd Kant:
    7 mei 2022
    Beste Thea, ik heb zoals je ziet je reislogger kunnen vinden. Toen ik het las voelde ik me ook een beetje op weg naar Bali. Handig hoor een begeleider. Je kan dus gewoon om zo iemand vragen al ben je niet invalide. Fijn dat de reis zo goed gegaan is en met maar weinig vertraging.
    Leuk om te lezen hoe het je vergaat en ik ben benieuwd naar het vervolg.
  10. Angeline:
    8 mei 2022
    Lekker Thea, de lange heenreis zit er op. Heb je toch maar even mooi gefikst. Geniet van de komende weken. Liefs Ron en Angeline