Dag 2

8 mei 2022 - Lovina, Indonesië

Wordt om 11 uur opgehaald en zat ook keurig te wachten in de receptie

Kreeg om 11.15 een apje van de chauffeur dat het wat later werd .Er was veel verkeer on road .De hele week was iedereen vrij i.v.m. Suikerfeest.  Daarom veel toeristen ,geen buitenlanders maar veel mensen uit Java.

Om 11.45 arriveerde de taxi en hij bracht meteen Ari Ari en Willem mee.                             Wat een verrassing. Vlug ingestapt en begonnen aan de terugreis.Het was een hele tour om Kuta en Denpaser weer uit te komen. Ik bleek een hotel uitgekozen te hebben dat ze moeilijk konden vinden :in een klein straatje ,een onbekende wijk. Sorry Gede.

Het na een uurtje zijn we gestopt om te lunchen.Ari nam vis, de 2 heren namen nasi goreng met saté en ik Soto ajam. Wat een kom. De smaak was goed maar het was veel te veel .De mie heb ik maar laten liggen.Na dit oponthoud op naar Lovina. Onderweg heeft Ari op de markt van Bedegul nog mais gekocht.In Bedegul heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt dat het niet regende:  dus nu ook laaghangende bewolking met een spatje regen. Heb de hele weg gepraat want Willem en Ari wilde beiden wel alles omtrent overlijden van papa Ton weten.

In Lovina zijn we meteen naar Starlight gereden .Het zag er troosteloos uit:weinig gasten, geen restaurant en keuken open. De meiden waren de boel aan het opknappen: verven, schoonmaken en de tuin werd van bladeren ontdaan.Willem merkte wel dat ik het niet zo leuk vond en hij stelde voor om in 2brook te gaan zitten Deze villa was plotseling do.avond leeg gekomen .Heb voor 1nacht Starlight betaald en ben meteen met Willem meegereden naar Kaliasem. Het is het laatste huis waar Ton en ik samen 5 weken hebben gewoond in 2016. Ik voelde me er meteen op mijn gemak. Terwijl ik mijn koffer en tas uitpakte zijn Willem en Ari boodschappen gaan doen en ze zouden meteen eten mee nemen.  Elvina zou samen met haar nichtje ook meekomen. Wat gezellig meteen zoveel mensen op bezoek. Rond 18.00 uur was iedereen aanwezi en werden de boodschappen uitgeladen,tafel gedekt en zijn we gaan eten.Iedereen had wat anders maar ik had een hele smakelijke bami goreng. De porties zijn hier gelukkig niet zo groot als in Nederland. Na nog een bakje koffie  en alles op geruimd te hebben ging iedereen naar huis. Afgesproken dat ze Ari en Willem morgenvroeg hier zouden ontbijten. Ben nog even gaan zwemmen  en toen met een slaappil het bed in gedoken.Heb geslapen tot 8.30 bijna 11uur. Ik stond net koffie te zetten toen Willem en Ari voor mijn neus stonden. Was nog heel duf van de slaappil. Ook bracht Ari de scooter mee waar ik op mocht rijden: die heb ik na het ontbijt meteen uitgeprobeerd. Ze vertrokken zo tegen 10.uur weer.Zelf heb ik Marijke geappd of ik s’ middags om 2uur langs mocht komen voor een kopje koffie.Had nl een tas vol kinderkleding maat 50 tot 62 bij me en wat kruiden die manlief Wim graag wilde hebben.Voordat ik naar Dencerik tufte ben ik naar supermarkt Reyki gereden maar Ita was er helaas niet.Wel wat kleine dingetjes gekocht en nadat ik die thuis in de koelkast had gezet ben ik naar de Tulip gereden.Heel gezellig dat ik Marijke weer zag.Had haar in Nederland vrijdag na de crematie in Nederland nog gesproken en gezien. Hebben  samen nl. de livestream gekeken. Heel fijn om ook Wim weer te zien en te spreken  Hij was erg blij met vooral de "medicijnen" die voor hem had meegebracht.Hij heeft nl last van pijn vanwege een hernia. De koffie is altijd heerlijk hier. Afgesproken dat we de kleertjes samen naar Marian brengen.Marian werkt hier als fysiotherapeut met kinderen en kan zo’n tas met kleren altijd wel gebruiken. Toen ik om 16.00 uur weg wilde rijden zag het er heel donker uit.Het begon te regen toen ik op de grote weg reed. Voor de eerste keer nat geworden maar 2km verder was het alweer droog..De avond heb ik alleen doorgebracht. Een tosti gegeten met een bakje yoghurt. Weer vroeg naar bed gegaan maar ik kon toch niet in slaap komen. Om 1uur maar 1/2slaappil genomen en daar ben ik uiteindelijk mee in  slaap gevallen. Tot 8.30 heb ik geslapen. Ga morgen verder.

1. Erna:
    15 mei 2022
    Wat leuk dit verhaal. Voor mij dubbel leuk omdat ik de mensen ken waar je over schrijft.