Verjaardag Ton

9 mei 2022 - Lovina, Indonesië

Het is vandaag 8 mei de verjaardag van Ton. Hij zou 76 zijn geworden. Heb vannacht niet zo goed geslapen.Toch een beetje gespannen.

Ben na het opstaan eerst maar koffie gaan zetten en toen even gezwommen.Erg fijn zo’ n zwembad want het is erg warm.Het weer laat zich niet van de beste kant zien.Het is bewolkt en het regent regelmatig en soms heel hard. Rond 11 uur ben ik naar de Budha Bakkery  gereden. Budha kwam er al aanlopen. Hij herkende mij nog goed van 6 jaar geleden. Ook zijn vrouw(of haar zus) kwam er meteen bij staan.Ze schrokken wel toen ik vertelde dat Ton gestorven was en hebben me gecondoleerd.    Heb gevraagd hoe ze de Corona zijn doorgekomen. Eigenlijk niet dicht geweest: het brood werd op bestelling geleverd en dat gebeurde altijd al al.Het restaurant is ook overgaan tot bezorging dus geen zorgen gehad eigenlijk alleen de toeristen die wegbleven.

Thuis gekomen heb ik gekeken of Wil geappt had. Samen met Toos hebben ze hier een grote villa. Zij zijn 3 dagen geleden aangekomen vanuit Nederland.                                            Tijd voor een kopje koffie bij hun.Had ze ook al 6 jaar niet meer gezien. Susan verblijft ook in hun huis vanaf dat ze uit Nederland vertrokken is. Zij passte op het huis maar  eigenlijk was het meer de zorg voor de hond.Toos appte dat ik welkom was. Met zijn vieren gezellig koffie gedronken met een zelf gebakken cake erbij lekker.Ook hier veel over Ton gesproken en ook het fotoboek bekeken. Ben er ongeveer 1 1/2uur gebleven en toen weer naar huis geturfd.

Om 16.00 kwamen Ari en Willem mij ophalen. We gaan Ton uitstrooien in de zee om de Balinesche manier :  D.W.Z. we varen met een bootje de zee op en gooien bloemen en een offergave in zee en strooien dan het zakje as uit. Het was best emotioneel Willem heeft gefilmd en de muziek die ik had gekozen was een cover van Vela Luka

Na de “ceremonie” zijn we wat gaan eten. Elvina kwam nog even langs. De porties zijn niet groot maar het was erg lekker. Heb dit keer voor Rendang met bami goreng gekozen.Thuis hebben we nog een bakje koffie gedronken en kwamen we in gesprek over aow en pensioenen.
Heb vannacht goed geslapen

ik probeer de video over het uitstrooien te downloaden.

1. Emiel en Gerrie:
    9 mei 2022
    Hallo Thea.

Heel veel sterkte vanuit Renkum toegewenst.
    Het is een mooi gebaar van jou naar Ton.
  2. Erna:
    15 mei 2022
    Heel mooi Thea en dat ook nog op zijn verjaardag.