Het weer

20 mei 2022 - Lovina, Indonesië

Als echteNederlander praat  je en klaag je over het weer.Of je nu thuis of op pad Altijd maar weer dat weer.In Nederland kennen we 4seizoenen.Hier kennen ze er 2.Normaal begint zo dec het regenseizoen en die duurt tot maart/april.Wij kennen dus eigenlijk alleen het winterseizoen waar het in de namiddag vaak regent en onweert.Ook is er vaak wat meer wind en het is heel vochtig.

Ik ging op 4 mei weg en had al een paar dagen zonnig weer in Nederland.Dat bleef want ik las dat er nu regen valt.Hier heb ik de meeste dagen regen gehad.Als ik rond 7.30 op sta schijnt de zon en is er een wolkenloze  hemel. Geweldig dat wordt een zonnige dag maar als ik rond 10uur op mijn scooter kruip komen de eerste donkere wolken al voorbij de bergen ze blijven er nog even hangen hopelijk tot 15.00 uur Helaas vandaag kwam de bui al om 14.00 uur.Gisteren was ik net om 16.00uur naar Toos,Wil en Suus geturfd  en ook binnen barste de bui los. Ook woensdag heeft het van 13.00 uur tot zeker 21.00 uur geregend Hoezo droog seizoen Het regent nog meer dan ik gewent was in het regenseizoen.Verandering van Klimaat zegt Willem gelaten Ja je kunt er niets aan doen en er maar mee proberen te leven

Dus mensen genieten jullie lekker van de zon. Ik geniet van de regen, lees en drink op mijn overdekt terras en ga s’morgens met de scooter op pad en rust uit. O, ja  hier is en blijft het rond 30  graden zal tijdens de buien iets afkoelen tot 28 maar wel heel aangenaam Dat is  het weer weer op Bali