Etentjes

19 mei 2022 - Lovina, Indonesië

Sorry mensen heb een dag of 2niet geschreven Zooo druk!!!!!!!!
Terugblik

Dinsdagavond ben ik met Ari ,dochter Elvina ,nichtje Luh Putu en Willem uit wezen eten. Het was voor mij een onbekend restaurant. Een lange weg door rijstvelden eindigde bij een ruim opgezet hotel.Aan de voorkant (aan zee) was een mooi restaurant.Je kunt er ook zwemmen in 2 prachtige zwembaden. De menukaart, zeer modern geloof ik, kon je via een check downloaden. Dat was voor Willem en mij te moeilijk. Wij hebben om een papieren gevraagd .Helaas was de menukaart heel erg klein. Gelukkig vond ik Spare Ribbs. Daar kun je geen builen mee vallen dacht ik. Helaas, toch verkeerd gekozen. Alle andere gerechten waren goed maar bij die van mij ging het vlees niet van de botten af zo taai.De smaak was wel erg lekker Had alles meteen terug moeten sturen. Leer voor de volgende keer.Nog een tegenvaller: er was geen sunset. De bewolking was al aanwezig maar het was wel erg gezellig

Ik lag er vroeg in en heb in bed mijn 3e boek uitgelezen.In slaap vallen ging toen niet zo goed, maar toch een paar uurtjes geslapen gelukkig.Om 8 uur lag ik in het zwembad nadat ik eerst koffie had gezet en de witte was in de machine had gedaan:  fijn hoor dat er een wasmachine is.Willem kwam om 9 uur om het zwembad te doen en drink dan meteen een kop koffie mee.Ari,vertelde Willem was een paar uur aan het werken bij Starlight. s’Middags was er een klein feestje voor het behalen van het eindexamen van de Highschool van Elvina. Zij gaat in september aan de universiteit Engels sturen Knap hoor.

Ben zelf om 10.30 op de scooter gestapt voor een tochtje omhoog de bergen in.Ik heb hier in de buurt veel gewandeld .Ik herkende nog veel punten  Kwam ik de beruchte 7 heuvelenweg tegen maar nu op de scooter.Vond ook nog een nieuw dorp.Daar schijnt in een van de huisjes Ketut (maandag) te wonen.Zag er goed uit maar wel  klein.                Willem vertelde later dat de huisjes op een grondstukje staan van 1are( zegt mij weinig) maar het voelt klein aan en het zijn koopwoninkjes.Ben geëindigd in de supermarkten Veel rondgelopen om te bedenken wat ik bij de zuurkool zou maken. Bij de laatste was geen vanille-ijs Geen pannenkoekjes met ijs.

Terug in de villa even een sneetje brood met kaas gegeten en toen aan de maaltijd begonnen. Eerst de mislukking had van thuis tomatensoep meegenomen maar toen ik daar mascarpone in deed schifte alles. Ben toen overgestapt op groentesoep vers met balletjes gemaakt van hamburgers. Prima te eten vond iedereen zal foto meesturen Het was een super gezellige avond . Om 3 uur was het gaan regenen en toen we om 10 uur naar huis reden was het gelukkig droog.

Heb alles opgeruimd en ben het bed in gedoken en heerlijk geslapen

Vanmorgen weer het zelfde ritueel alleen Willem zou niet komen

Voor het eerst lekker in de zon gelegen enig het zwembad Hoop dat ik toch een beetje bruin wordt. Moet nu stoppen. Ik hoor rommelen onweer en moet om 4 uur bij Toos en Wil zijn .fijne dag iedereen