Zondagse rust.

22 mei 2022 - Lovina, Indonesië

Zo weer even terug waar we gebleven waren.

Donderdagmiddag was ik net op tijd bij Toos , Wil en Susan.

De bui barste los en het werd geen poolen in het zwembad(drankje drinken ) Wel hebben we gezellig gekletst en er was een heerlijke indische maaltijd rijst tap tay en sate . Om 20.00 ben ik opgestapt .Het is een donker stuk maar de weg is echt heel goed.  Wel over de grote weg gereden. Was binnen 10 thuis Dat viel reuze mee.

De volgende dag het gewone ritueel ritueel. Om 10 uur op de scooter gestapt en ben nu wat hoger de berg op gereden. In mijn gedachte was het een grote weg . Nu van de andere kant gereden en ik heb het nu als een gewone Nederlandse binnenweg  ervaren. Er zitten veel bochten in de weg  en je gaat  steeds verder omhoog.Ik keek naar de benzine meter en zag dat de tank bijna leeg was. Vroeger  moest je dat goed in de gaten houden en in de bergen was er niet vaak benzine te koop. De tijden zijn veranderd. Naast de flessen zie je nu ook gewone eenvoudige tankstations met 2 soorten benzine  wel is de prijs 1000 roepie(6 ct) duurder Heb de tank volgegooid en kan nu weer een paar dagen verder tuffen Natuurlijk kun je ook bij een groot benzinepomp tanken. In de buurt van Dencerik is er een en bij Anturan

Ben geeindigd bij de meatwinkel en heb kipsnitzel gekocht. Ga vanavond sla puree en kipsnitzel eten.Ook de boodschappen voor zaterdagavond heb ik in huis gehaald. De avond heb lezend en zwemmend doorgebracht.

De volgende dag zou ik iets bij Krisna bekijken .Moest bij Wim en Marijke bakjes terug brengen en  ben daar langsgereden voor een kopje koffie.Altijd gezellig en ik kreeg van Willem de uitnodiging om Pizza te gaan eten morgenavond. Heb hun uitgenodigd voor 29 mei afscheidsetentje aan het strand. Op de terugweg gestopt bij Krisna .De spray die ik zocht was er niet meer.Toch kon ik het niet laten wat sarongs te kopen.Heb nog rondgekeken voor andere souveniers maar er viel mij niets op. Terug thuis eerst lekker in de zon gelegen.Pas om 5 uur aan het eten begonnen Ari en familie komen met z'n 4 zuurkool eten Als toetje heb ik pannekoekje met ijs en chocoladesaus.Alles goed gelukt;iedereen vond het lekker. Gezellige avond

Vandaag is het  de hele dag al stralend weer :het leek er zo tegen 11 uur op dat er toch wat wolken zouden komen maar die zijn al lang weer verdwenen

Ari kwam vanmorgen al schoonmaken en het bed verschonen.Ze moet vanmiddag werken .Nog heel fijn met haar gekletst.leuk. Ga dadelijk het water en de zon weer even in het is hier nu bijna 3 uur tot de volgende keer

1. Diny:
    22 mei 2022
    Wat leest dat gezellig, hoe lang blijf je
  2. Thea Winters:
    22 mei 2022
    Diny ik vlieg di 31 mei terug en ben op 1 juni om 8 uur weer in Adam.
  3. Esther Slegter:
    22 mei 2022
    Wat vliegt de tijd!!!...Ik lees met zoveel plezier je verhalen ,dat ik me realiseer dat het einde van je mooie reis alweer in zicht begint te komen...
    Nog heel veel mooie geniet momenten de komende week . Groet Esther
  4. Wilma volkers:
    23 mei 2022
    Hoi Thea leuk om het elke keer weer te lezen. Geniet nog van je laatste week op Bali, wat gaat dat snel. Groetjes