2Brook

17 mei 2022 - Lovina, Indonesië

De foto's heb ik al gestuurd. Het is hier heerlijk. Luister nu naar het vallen van het water vanuit de watervalletjes in het zwembad

2Brook is van Ari en Willem die ze verhuren. Het huis is van alle gemakken voorzien.In 2016 was het huis klaar en hebben we er 5 weken ingezeten om alles uit te proberen. Ik herken nog spulletjes die we achter gelaten hebben of die door Ton gemaakt zijn. Hoef niets te doen. Rond 10 uur s 'morgens gaat het zwembad aan op de klok,zo ook de tuinverlichting om 6 uur s'avonds .De beveiliging begint om 11 uur s'avonds nee niet de echtte maar een camera.

Zondag de hele dag thuis gebleven :lekker gewoord puzzeld, gezwommen en gelezen. Heb nu 2 van de 7 boeken uit.Hier zit ik nl tot s'avonds laat buiten;er waait altijd een windje ,erg fijn. Dat was in villa Sry wat anders. Zondagavond had ik Ari gevraagd om bij een bepaalde warung mie goreng te kopen Helaas de warung was gesloten.  Elvina kwam mij spaghetti brengen die ze zelf gemaakt had. Omdat het eten hier kouder is dan in Nederland heb ik alles in de wok warm gemaakt met nederlandse kaas erg lekker en ik heb iets bewaard voor de volgende middag Ben zondag heel vroeg naar bed gegaan en heb lekker geslapen tot inderdaad 7.30 meer dan 10 uur.

De volgende dag ben ik om rond 10 naar de Tulip gereden om Ketutje op te zoeken Ze werkt er nog steeds.Wat een begroeting weer.Willem was er ook voor allerlei klussen aan het huis en ook om de tuinman van het buurhuis achter de broek aan te zitten Er moet echt hier goed gecontroleerd  worden.Balinezen werken onder toezicht hard. Meteen de boodschappen maar gedaan

Heb gisteravond soto ajam op mijn manier gemaakt. Heerlijk  eigenlijk gewone kippesoep met veel groenten en specifieke kruiden een beetje mie mag er in maar niet veel

Ari en Willem kwamen ook langs gelukkig want mijn gootsteen liep opeens niet meer door Oorzaak vertelde Willem was de olie die een van de inlandse gasten door de gootsteen had weggespoeld ja erg handig.Met veel heet water en pompen is het weer oke maar ik moet wel allert blijven

Ook nodigden ze mij uit om di avond dus vanavond met zonsonderdag te gaan dineren op  het strand daar ga ik foto's van maken

Woensdag ga ik voor Marijke en Wim zuurkool maken. Netjes vanuit Nederland meegenomen samen met de rookworsten en zuurkoolspek .Ik ga het hier koken en neem alles mee naar de Tulip want Wim heeft teveel last van zijn rug om hier naar toe tekomen Ook dat is een leuk vooruitzicht. Kreeg net van Toos de uitnodiging om donderdag bij hun te komen zwemmen en dan te blijven eten.

Zoals jullie zien valt het met het alleen zijn erg mee en als het teveel wordt ga ik de omgeving verkennen met de scooter De benzine voor de scooter is nog geen 70 ct per liter en het is heel leuk om hier te rijden .Oja toen ik dinsdagavond bij Marijke en Willem gegeten heb werd het wat later. Ari was erg ongerust geweest dat ik zo laat nog over straat reed met de scooter. Zij dacht dat ik dat niet kon. Ha Ha.

1. Suzan:
    17 mei 2022
    Hi Thea leuk om al je belevenissen te lezen. Fijn dat je er zo van geniet.
    Groetekxxxs